noor design logo
مشـــاوره - طــــراحی داخــــلی
X

بهترین و بدترین رنگ برای اتاق خواب زوجین از نظر روانشناسی

سه‌شنبه 21 آذر 1402
رنگ برای اتاق خواب

بهترین و بدترین رنگ برای اتاق خواب زوجین از نظر روانشناسی

backdrop image

از نظر روانشناسی رنگ اتاق خواب زوجین، رنگ چیزی فراتر از جلوه ظاهری آنها است و به طور مستقیم می توانند احساسات و روحیات افراد را نشانه بگیرند.
برای انتخاب بهترین رنگ اتاق خواب زوجین ابتدا باید به شرایط روحی آنها توجه شود. سپس بر همین اساس ترکیبی از رنگ های سرد و گرم را متناسب با سبک دکوراسیون اتاق انتخاب کرد تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.


1- رنگ سفید
به طور پیش فرض معمولا رنگ اکثر اتاق های خواب سفید است. گر چه ممکن است تناژهای رنگی سفید را شاهد باشیم اما در هر صورت رنگ سفید، سفید است! سفید را باید ساده ترین و بی دردسرترین رنگ اتاق زوجین دانست. رنگ سفید خنثی بوده و نماد پاکی، صلح و آرامش شناخته می شود. این رنگ که در لباس های عروس نیز بسیار پر استفاده است به سادگی با رنگ های تیره ترکیب می شود. جالب این جا است که سفید برای دکوراسیون مینیمال هم گزینه ای مناسب محسوب می شود.


2- رنگ آبی
آبی یکی از رنگ های مورد علاقه آقایان است. روانشناسی تایید کرده است که این رنگ آرامش، دوستی و وفاداری بین افراد را تا حدودی تقویت می کند. این رنگ به دلیل ماهیت سرد خود باعث کاهش فشار خون شده و به داشتن یک خواب راحت کمک می کند. آبی رنگ آسمان و دریاست شاید به همین دلیل است که یکی از بهترین رنگ ها برای اتاق خواب زوجین محسوب می شود. این رنگ اضطراب زوجین را بعد از یک روز پر از مشغله کاهش داده و روابط آنها را بهبود می بخشد.


3- رنگ سبز
یکی بهترین رنگ ها برای اتاق خواب زوجین رنگ سبز است. بسیاری از افراد سبز را به عنوان رنگ طبیعت می شناسند. سبز هم رنگی سرد محسوب می شود که استفاده از آن در اتاق خواب به خصوص برای زوج ها پر جنب و جوش و فعال مناسب است. این رنگ مدت زمان و کیفیت خواب را بهبود داده، صمیمیت بین زوجین را افزایش و استرس های روزمره را نیز کاهش می دهد.


4- سبز کله غازی

سبز کله غازی را باید رنگی بین آبی و سبز دانست. به همین دلیل است که از نظر بسیاری از متخصصان ویژگی های هر دو رنگ را با هم دارد. با توجه به اینکه هر دو رنگ سبز و آبی سرد هستند، بهتر است زوج های کم انرژی کمتر از آن استفاده کنند. هر چند از نظر برخی از افراد این رنگ بهترین رنگ اتاق خواب زوج خصوصا برای استفاده در قسمت پشت تخت خواب است.


5- رنگ صورتی
این رنگ را هم باید رنگ مورد علاقه بسیاری از خانم ها دانست. صورتی همیشه نشانه ای از عشق و دوست داشتن شناخته شده است. استفاده از این رنگ برای اتاق خواب زوجین عشق و محبت بین آنها را افزایش داده و باعث آرامش می شود. اگر این رنگ را کافی نمی دانید می توانید از برخی از تناژهای رنگ سبز مایل به آبی یا رنگ هایی مثل طلایی، مسی، طوسی و… برای ترکیب با صورتی استفاده کنید.پ


6- رنگ کرم
علاوه بر سفید یکی از پر استفاده ترین رنگ ها برای دیوار اتاق ها رنگ کرم است. کرم رنگی ساده و خنثی شناخته می شود. یکی از ویژگی های این رنگ امکان ترکیبش با طیف زیادی از رنگ ها است. کرم کمی پر انرژی تر از رنگ سفید محسوب می شود اما غالبا همان تاثیرات رنگ سفید را بر افراد می گذارد. هر چند برخی از افراد استفاده از این رنگ را برای اتاق خواب توصیه نمی کنند اما ترکیب آن با رنگ های دیگر مثل قهوه ای، مسی و طلایی جذابیت اتاق خواب خود را افزایش دهید.


7- رنگ یاسی
بهترین رنگ برای اتاق خواب از نظر روانشناسی رنگ بنفش نیست اما این رنگ را هم باید جزو بهترین رنگ ها دانست. این رنگ نماد و نشانه ای از سلطنت، تقدس، ارزش، شجاعت است. برخی تاثیرات این رنگ را شبیه به رنگ صورتی می دانند. البته در مورد تاثیر آن بر بی خوابی نیز تحقیقاتی انجام شده است. بهتر است اگر قصد استفاده از رنگ های متمایل به بنفش را دارید از تناژهای روشن آن استفاده کنید.

8- رنگ نارنجی در اتاق خواب زوجین
نارنجی ترکیبی از دو رنگ زرد و قرمز است. بنابراین باید انتظار داشت که ویژگی های هر دو رنگ را داشته باشد. این رنگ باعث ایجاد حس شادی می شود، چرا که رنگی انرژی آفرین است. نارنجی رنگ مناسب اتاق زوجین است در شرایطی که آنها از انرژی بالایی برخوردار نباشند. ترکیب این رنگ با رنگ هایی مثل آبی کم رنگ، سفید، صورتی و… می تواند فضای محیط اتاق را متعادل تر کند.

9- رنگ نقره ای
استفاده از رنگ نقره ای چندان مرسوم نیست. با این حال بعضی معتقدند که این رنگ می تواند نور ماه را شبیه سازی کند و به این وسیله به خواب راحت افراد نیز کمک کند. این رنگ بهترین رنگ اتاق خواب زوج سرد بوده و برای درمان بیماری های روحی بسیار مناسب است. در روانشناسی رنگ نقره ای برای اتاق خواب آمده است که باعث تقویت حس برتری، خلاقیت، آگاهی، نبوغ و… در افراد می شود.


10- رنگ زرد و لیمویی
در انتها باید به رنگ زرد اشاره داشته باشیم. یکی از انواع بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین رنگ زرد است. زرد رنگ نور آفتاب است و برای اتاق هایی مناسب است که کمتر از نور خورشید بهره مند می شوند. زرد نزدیک به رنگ نارنجی است و می تواند در ترکیب با آن استفاده شود. این رنگ نمادی از سرگرمی، خلاقیت، اعتماد به نفس، خوش بینی بوده و انرژی آفرین است. البته توجه داشته باشید بهتر است از تناژهای تیره یا روشن رنگ زرد برای اتاق خواب زوجین استفاده کنید.

بدترین رنگ ها برای اتاق خواب زوجین
از نظر روانشناسی توصیه میشود در اتاق خواب زوج از رنگ های بنفش، قرمز، خاکستری و قهوه ای کمتر استفاده شود. این رنگ ها باید به مقدار کم در کنار سایر مواردی که در بالا به آن اشاره شد استفاده شود. چون به عنوان مثال اتاق خواب قرمز باعث افزایش ضربان قلب و تجربه خوابی بی کیفیت خواهد شد.


ممنون که در این مقاله همرا ما بودین!

مقالات مشابه

چه ترکیب رنگی برای سبک اسکاندیناوی مناسب هست ؟

سبک اسکاندیناوی یکی از پرطرفدار ترین و زیباترین سبک های این روزهاست که در این سبک چوب رنگ روشن حرف اول را میزند.برای این سبک ترکیب این رنگ ها مناسب است :کرم و سبزکرم و آجریکرم و سبز و آجریطوسی و سبزطوسی و آجریطوسی و سبز و آجریکرم و طوسیاین ترکیب رنگ ها فوق العادست!

شنبه 25 فروردین 1403

سبک اسکاندیناوی

چه ترکیب رنگی برای سبک نئوکلاسیک مناسب هست ؟

سبک نئوکلاسیک سبکی ترکیبی است که ترکیب سبک مدرن و کلاسیک است این سبک ، سبکی لوکس و جذاب است.برای این سبک ترکیب این رنگ ها مناسب است :کرم و زرشکیکرم و سرمه ایکرم و آبی کمرنگ کرم و طوسیکرم و بنفش کرم و آبی فیروزه ایو البته جایگزین کرم میتواند طوسی روشن هم باشد.

سه‌شنبه 28 فروردین 1403

سبک نئوکلاسیک
سوالات متداولتماس بامافرم درخواست