noor design logo
مشـــاوره - طــــراحی داخــــلی
X

نکاتی مهم در طراحیِ دکوراسیون داخلی منزل با متراژ پایین

پنج‌شنبه 23 آذر 1402
منزل با متراژ پایین

نکاتی مهم در طراحیِ دکوراسیون داخلی منزل با متراژ پایین

backdrop image

اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی منزل کوچک با رعایت نکات مهم در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک آپارتمانی، علاوه بر نظم بخشیدن به محیط زندگی، می توان فضا را بزرگتر نشان داد. دقت داشته باشید که اگر چیدمان خانه های کوچک بدرستی صورت نگیرد، فضا کوچکتر از اندازه واقعی به نظر خواهد رسید.

دقت در انتخاب رنگ برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کوچک
در دکوراسیون منزل کوچک باید توجه کنید که تا حد امکان از رنگ های خنثی و با توع رنگی کم استفاده کنید. استفاده از وسایل رنگارنگ محیط های کوچک را آشفته و کوچک تر نشان می دهند.


تاثیر نور در دکوراسیون منزل کوچک را جدی بگیرید
اگر منزل کوچک آپارتمانی تان از نور طبیعی خوبی برخوردار نمی باشد، سعی کنید از نورهای مصنوعی استفاده نمایید. البته در استفاده از نور در منزل باید دقت زیادی داشت، چون روشن بودن بیش از اندازه نیز احساس آرامش را کاهش می دهد. در نتیجه باید نورپردازی را حرفه ای انجام داد تا بازخورد خوبی دریافت نمایید.


استفاده از مبلمان های راحتی
در این شرایط بهتر است از مبلمان های راحتی استفاده کنید، چون علاوه بر اشغال فضای کم، از تنوع رنگی بیشتری برخوردار هستند و راحت تر می توانید مبلمان متناسب با شرایط محیط خریداری کنید. این مبلمان ها در دکوراسیون خانه های 40 متری کاربرد زیادی دارد.


استفاده از وسایل چند منظوره
در این شرایط باید کمی هوشمندانه وسایل خانه را انتخاب و خریداری کرد و از وسایل چند منظوره استفاده کرد. به عنوان مثال اگر می خواهید دکوراسیون اتاق خواب کوچک را انجام دهید، بهتر است از تخت خواب های تاشو استفاده کنید تا در طول روز فضای اتاق با تخت خواب اشغال نشود.


در طراحی دکوراسیون داخلی منزل کوچک از دیوارها غافل نشوید
میتوان از دیوار اتاق و سایر بخش های خانه با نصب قفسه و شلف های زیبا و هنرمندانه استفاده مفید کرد. البته دقت داشته باشید که شلف ها را به صورت عمودی روی هم نصب کنید تا دیوار بلندتر بنظر برسد.

دقت در انتخاب رنگ و قد پرده ها
در حالت کلی بهتر است در رنگبندی خانه های کوچک به سمت رنگ های روشن و خنثی گرایش پیدا کنید. پرده ها که تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی محیط دارند، اگر رنگ روشن داشته و قدشان بلند تا روی زمین انتخاب شود، تاثیر بسیار خوبی بر بزرگتر دیده شدن محیط خواهد داشت. اگر پرده های طرحدار انتخاب می کنید، بهتر است طرح هایی عمودی داشته باشند و تا حد امکان بدون شلوغی و تنوع رنگی بالا باشند.

ممنون که در این مقاله همراه ما بودید!

مقالات مشابه

چگونه خانه کوچک را زیباتر دیزاین کنیم؟

با رشد جمعیت و افزایش قیمت مسکن ، ساخت خانه با متراژ پایین در سر تاسر جهان افزایش یافته است و همیشه دیزاین خانه های متراژ پایین مسئله ای سخت برای کارفرمایان و طراحان است . اما با رعایت برخی اصول ها می توان خانه ای شیک داشت . این اصول ها و ترفند ها عبارتند از :1) خرید درست و هدفمند لوازمخرید لوازم مورد نیاز و کاربردی و پرهیز از لوازم حجیم و بدون کاربرد2) خرید حداقل اکسسوری ها3) استفاده از کابینت های سقف تا کف4) استفاده از پالت رنگی روشن5)استفاده از پرده های سقف تا کف و عریض تر از پنجره6) استفاده از رنگ های سفید ، شیری ، استخونی و ... برای دیوارهاتا حدممکن سعی کنید دیوار ها را ساده نگهدارید و از رنگ های روشن استفاده کنید7) انتخاب سبک مناسب با توجه به متراژنکات گفته شده تا حد زیادی می تواند خانه شما را بزرگتر و زیباتر نشان دهد.

شنبه 29 اردیبهشت 1403

خانه کوچک

ستون مزاحم سالن را چگونه بپوشونیم ؟

قرارگیری ستون در وسط هر فضا مشکلی بزرگ برای هر فرد هست همچنین که ستون در وسط سالن پذیرایی قرار گیرد. برای پوشاندن این ستون ها نباید از متریال پر زرق و برق استفاده کرد یا به عبارتی این نقص را بیشتر در مرکز توجه قرار داد و باید سعی کرد که از این ستون در فضا استفاده کنیم.چند روش عالی استفاده از ستون عبارتند از :1) تبدیل به جزیره آشپرخانه2) تبدیل به قفسه 3) تبدیل به شلف4) تبدیل به کتابخانه5) تبدیل به تیوی وال6) تبدیل به میزکار7) تبدیل به پارتیشن تمام این ترفندهای شیک بستگی به محل قرارگیری ستون در فضا دارد .

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

ستون مزاحم
سوالات متداولتماس بامافرم درخواست