noor design logo
مشـــاوره - طــــراحی داخــــلی
X

پنتری روم چیست ؟

پنج‌شنبه 23 آذر 1402
پنتری روم

پنتری روم چیست ؟

backdrop image

پنتری روم اتاق کوچک یا کمدی است که در آشپزخانه یا در جایی در نزدیکی آن قرار می‌گیرد و وظیفه اصلی آن ذخیره سازی مواد خوراکی فاسد نشدنی و همچنین نگهداری برخی لوازم آشپزخانه می‌باشد. از نظر ابعاد پنتری روم می‌تواند در اندازه‌های یک کمد و یا یک اتاقک باشد. اما به طور کلی این فضا نوعی انباری کوچک است که شما توانایی حرکت و جابجایی وسایل را در آن داشته باشید.

کاربرد

از فضای پنتری روم برای نگهداری مواد غذایی که ماندگاری بالایی دارند مثل روغن غلات و حبوبات و لوازم مورد نیاز آشپزی مثل ماهیتابه و ظروف مختلف دیگر و همچنین نگهداری مواد شوینده و بهداشتی استفاده می‌شود.

عمق و ابعاد پنتری روم چقدر باشد؟
ابعاد مناسب برای اتاقک پنتری به فضایی که فراهم دارید بستگی دارد، و همان‌طور که عنوان شد، ممکن است شامل یک اتاق کامل یا یک تو‌رفتگی در دیوار باشد. برای طرح‌های اتاقکی، اندازه مناسب به‌طور مثال، می‌تواند ۱۵۰*۱۵۰ سانتی‌متر و به‌صورت U شکل باشد.

چند ایده برای جذابیت پنتری روم

▪️ برای جذابیت پنتری روم می توان لامپ های ریبا و کوچکی را در بین طبقات قرار داد و به این شکل تنوعی بین قفسه ها ایجاد کرد.

▪️ می توانید دیواره های داخلی پنتری را تزیین کرد.

▪️ استفاده از ظرف های هماهنگ و زیبا می تواند یکی از ایده های جذاب در افزایش زیبایی این قسمت از آشپزخانه باشد.

▪️ از تمام فضاهایی که بدون استفاده هستند می توان برای نصب کابینت های پنتری استفاده کرده و هارمونی را بین آنها برقرار کرد.


ممنون که در این مقاله همراه ما بودید!

مقالات مشابه

رنگ یا کاغذ دیواری؟ کدام بهتر است؟

رنگ و کاغذدیواری دو متریال پرکاربرد در دکوراسیون داخلی است که کارفرمایان همیشه بین دو این گزینه سردرگم  میشوند حالا ما این دو متریال ر ا باهم مقایسه میکنیم :اجرا و نصب کدام سریع‌تر است؟نصب کاغذ دیواری با سرعت بیشتری انجام میشود و این یکی از مزیت‌های کاغذ دیواری محسوب میشود.دوام و کیفیت کدام بهتر است؟اگر در شهرهای آلوده‌ای مثل تهران زندگی می‌کنید ، سیاه شدن و دوده گرفتن  دیوارها یکی از معضلات شماست. در چنین شرایطی به خاطر از دست رفتن رنگ و  ظاهر رنگ آمیزی، کاغذ دیواری میتواند انتخاب مناسب‌تری باشه. از نظر قابلیت شستشو، بین کاغذ دیواری و رنگ تفاوتی وجود نداره. چون در هر دو نوع ما میتونیم نوع قابل شستشو رو انتخاب کنیم.کدام یک زمان کمتری لازم دارد؟شاید مهم‌ترین تفاوت بین رنگ آمیزی و کاغذ  دیواری خانه سرعت اجرای آن‌ها باشد. ما برای نقاشی کردن خانه‌مان به زمانی بین ۲تا۴ هفته نیاز داریم. در طول این مدت بخش زیادی از اسباب و اثاثیه‌مان را باید در گوشه‌ای انبار کنیم که این کار در آپارتمان‌های کوچک بسیار سخت است. اما کاغذ دیواری نهایتاً دو تا سه روز وقت از ما را می‌گیرد و نیازی هم  به انبار کردن وسایل، پوشاندن و بسته بندی کردن آن‌ها نیست.کدام یک برای خانه‌های کم‌نور یا کوچک مناسب‌تر است؟اگر خانه‌مان کوچک یا تاریک است، رنگ آمیزی انتخاب بهتری است. چون بازتاب نور از سطوح نقاشی شده خیلی بیشتر از  کاغذدیواری است. بنابراین با استفاده از رنگ آمیزی خانه‌مان روشن‌تر و دلبازتر دیده می‌شود.کدام یک آسیب کمتری به دیوارها می‌زند؟با وجود همه‌ی مزیت‌های کاغذ دیواری، باید بدانیم که بعد از کندن آن آسیب زیادی به دیوارها وارد می‌شود. اگر زمانی  دیگر نخواهیم از کاغذ دیواری استفاده کنیم، هزینه‌ی ترمیم دیوار برای انجام رنگ آمیزی بیشتر خواهد شد. در حالی که رنگ آمیزی هیچ آسیب خاصی به دیوارها وارد نخواهد کرد.ممنون که در این مقاله همراه ما بودید!​​

شنبه 18 آذر 1402

رنگ ؛ کاغذدیواری

ایده‌های خلاقانه برای گوشه های خالی خانه

در هر فضایی، فضای  ناکارآمد در گوشه و کنار و کنج پیدا می شود. فضایی که نمی دانیم باید چه استفاده ای از آن بکنیم تا خالی و بدون کاربرد نماند. مثلا فضای بین دو ستون یا فرو رفتگی با ابعاد نامتناسب در اتاق نشیمن، یک دیوار صاف بین دو اتاق، زیر راه پله ها، کنار پنجره، پشت در اتاق یا ورودی خانه و... هم یک فضای ناکارآمد به محسوب می‌شود.طراحی و دیزاین این کنج ها اگر به درستی انجام شود، در زیباتر به نظر رسیدن خانه تاثیرگذار است و مشکل کمبود فضا و بهترین استفاده از فضاهای  خالی خانه رو حل می کند. ایده هایی برای گوشه های خالی:ایجاد کافی باراستفاده ازآیینه قدیکنسولاستفاده از گل و گیاه قد بلنداستفاده از استند و شلف هااستفاده از میز خاطراتایجاد فضای مطالعهایجاد نشیمنایجاد میز غذاخوریممنون که در این مقاله همراه ما بودید!​

جمعه 17 آذر 1402

گوشه های خالی خانه
سوالات متداولتماس بامافرم درخواست