noor design logo
مشـــاوره - طــــراحی داخــــلی
X

رنگ یا کاغذ دیواری؟ کدام بهتر است؟

شنبه 18 آذر 1402
رنگ ؛ کاغذدیواری

رنگ یا کاغذ دیواری؟ کدام بهتر است؟

backdrop image

رنگ و کاغذدیواری دو متریال پرکاربرد در دکوراسیون داخلی است که کارفرمایان همیشه بین دو این گزینه سردرگم  میشوند حالا ما این دو متریال ر ا باهم مقایسه میکنیم :

اجرا و نصب کدام سریع‌تر است؟

نصب کاغذ دیواری با سرعت بیشتری انجام میشود و این یکی از مزیت‌های کاغذ دیواری محسوب میشود.

دوام و کیفیت کدام بهتر است؟

اگر در شهرهای آلوده‌ای مثل تهران زندگی می‌کنید ، سیاه شدن و دوده گرفتن  دیوارها یکی از معضلات شماست. در چنین شرایطی به خاطر از دست رفتن رنگ و  ظاهر رنگ آمیزی، کاغذ دیواری میتواند انتخاب مناسب‌تری باشه. از نظر قابلیت شستشو، بین کاغذ دیواری و رنگ تفاوتی وجود نداره. چون در هر دو نوع ما میتونیم نوع قابل شستشو رو انتخاب کنیم.

کدام یک زمان کمتری لازم دارد؟

شاید مهم‌ترین تفاوت بین رنگ آمیزی و کاغذ  دیواری خانه سرعت اجرای آن‌ها باشد. ما برای نقاشی کردن خانه‌مان به زمانی بین ۲تا۴ هفته نیاز داریم. در طول این مدت بخش زیادی از اسباب و اثاثیه‌مان را باید در گوشه‌ای انبار کنیم که این کار در آپارتمان‌های کوچک بسیار سخت است. اما کاغذ دیواری نهایتاً دو تا سه روز وقت از ما را می‌گیرد و نیازی هم  به انبار کردن وسایل، پوشاندن و بسته بندی کردن آن‌ها نیست.

کدام یک برای خانه‌های کم‌نور یا کوچک مناسب‌تر است؟

اگر خانه‌مان کوچک یا تاریک است، رنگ آمیزی انتخاب بهتری است. چون بازتاب نور از سطوح نقاشی شده خیلی بیشتر از  کاغذدیواری است. بنابراین با استفاده از رنگ آمیزی خانه‌مان روشن‌تر و دلبازتر دیده می‌شود.

کدام یک آسیب کمتری به دیوارها می‌زند؟

با وجود همه‌ی مزیت‌های کاغذ دیواری، باید بدانیم که بعد از کندن آن آسیب زیادی به دیوارها وارد می‌شود. اگر زمانی  دیگر نخواهیم از کاغذ دیواری استفاده کنیم، هزینه‌ی ترمیم دیوار برای انجام رنگ آمیزی بیشتر خواهد شد. در حالی که رنگ آمیزی هیچ آسیب خاصی به دیوارها وارد نخواهد کرد.


ممنون که در این مقاله همراه ما بودید!​

مقالات مشابه

ایده‌های خلاقانه برای گوشه های خالی خانه

در هر فضایی، فضای  ناکارآمد در گوشه و کنار و کنج پیدا می شود. فضایی که نمی دانیم باید چه استفاده ای از آن بکنیم تا خالی و بدون کاربرد نماند. مثلا فضای بین دو ستون یا فرو رفتگی با ابعاد نامتناسب در اتاق نشیمن، یک دیوار صاف بین دو اتاق، زیر راه پله ها، کنار پنجره، پشت در اتاق یا ورودی خانه و... هم یک فضای ناکارآمد به محسوب می‌شود.طراحی و دیزاین این کنج ها اگر به درستی انجام شود، در زیباتر به نظر رسیدن خانه تاثیرگذار است و مشکل کمبود فضا و بهترین استفاده از فضاهای  خالی خانه رو حل می کند. ایده هایی برای گوشه های خالی:ایجاد کافی باراستفاده ازآیینه قدیکنسولاستفاده از گل و گیاه قد بلنداستفاده از استند و شلف هااستفاده از میز خاطراتایجاد فضای مطالعهایجاد نشیمنایجاد میز غذاخوریممنون که در این مقاله همراه ما بودید!​

جمعه 17 آذر 1402

گوشه های خالی خانه

لاندری روم چیست ؟

لاندری روم به یک اتاق مجزا برای شستشوی لباس ها گفته می شود که هر چقدر ابعاد آن بزرگتر باشد کارایی بیشتری هم دارد زیرا می توانید از این اتاق برای نگهداری لباس های چرک، اتو کشی آنها و آویز لباس ها استفاده کنید.لاندری روم می تواند بخشی از اتاق مستر را به خود اختصاص دهد یا یک اتاق جدا باشد که انتخاب بهترین مکان برای آن بستگی به فضای خانه و نیاز افراد دارد، بنابراین باید یک برنامه ریزی دقیق انجام دهید و سپس بهترین بخش خانه را به لاندری روم اختصاص دهید؛ اما فراموش نکنید که این بخش باید نزدیک به حمام باشد.طراحی لاندری رومدر هنگام طراحی لاندری روم علاوه بر اینکه باید به تجهیزات و دیزاین آن توجه کنید ضروری است که به نورپردازی آن هم توجه کنید، اگر درون این اتاق پنجره وجود داشته باشد خیلی بهتر است زیرا هم رد و بدل هوا صورت می گیرد و هم نور خوبی به داخل می تابد اما اگر نور طبیعی به داخل اتاق نتابید بهتر است به سراغ نورپردازی اصولی آن بروید.لاندری روم کوچکطراحی و اجرای لاندری روم کوچک کار سختی نیست و در یک فضای کوچک و نقلی هم می توان بهترین لاندری روم را طراحی کرد و از این فضای کوچک بیشترین استفاده را برای شستشوی لباس کرد. اگر لاندری روم کوچکی در اختیار دارید نیاز به هیچگونه نگرانی نیست و می توانید با کمترین هزینه اقدام به طراحی لاندری روم کنید.تجهیزات و وسایل لاندری رومیکی از اصلی ترین و مهمترین تجهیزات لاندری روم، ماشین لباسشویی ترکیبی یا ماشین لباسشویی دوقلو است اگر ماشین لباسشویی شما ترکیبی باشد که کار خودتان راحت است و فضای زیادی هم از اتاق گرفته نمی شود اما اگر ماشین لباسشویی دو قلو در اختیار دارید کمی بیشتر از فضا را باید به ماشین لباسشویی اختصاص دهید. کمد، قفسه و رگال از دیگر تجهیزات ضروری لاندری روم است که باید برای طراحی و ساخت هر یک از خلاقیت و مهارت خود استفاده کنید؛ وجود کمد باعث می شود تا فضای کافی برای چیدمان درست لباس های خود داشته باشید و تمامی مواد شوینده را درون آنها قرار دهید با این کار فضای لاندری روم مرتب تر می شود.رخت آویز و رگال از دیگر تجهیزات مورد نیاز لاندری روم است بنابراین باید یک فضای اختصاصی برای آن در نظر بگیرید تا لباس ها به خوبی خشک شوند. اتو و میز اتو از دیگر لوازم ضروری لاندری روم است که موجب شده تا افراد پس از شستشوی و خشک کردن لباس های خود همان جا اقدام به اتو کردن لباس کنند. سیستم تهویه مناسب، نورپردازی خوب، سبد رخت چرک ها، سینک ظرفشویی و… از دیگر وسایل مورد نیاز برای لاندری روم است که وجود هر یک موجب افزایش کارایی این بخش می شود.فواید طراحی لاندری روم در خانه▪️نگهداری از مواد شوینده مضر و خطرناک▪️شستشوی راحت لباس ها▪️مراقبت درست از لباس ها▪️مرتب شدن فضا خانه▪️آزاد شدن فضای آشپزخانه و اتاق خواب▪️بهره مندی از آفتاب برای خشک کردن لباس ها​​​ممنون که در این مقاله همراه ما بودید!

شنبه 18 آذر 1402

لاندری روم
سوالات متداولتماس بامافرم درخواست