noor design logo
مشـــاوره - طــــراحی داخــــلی
X

مزایا و معایب سینک گرانیتی

پنج‌شنبه 23 آذر 1402
سینک گرانیتی

مزایا و معایب سینک گرانیتی

backdrop image

سینک های گرانیتی با دوام و زیبا هستند اما معایبی نیز دارند. گرانیت مقاوم ترین ماده سینک در حال حاضر در بازار است. سینک های گرانیتی کامپوزیتی با کیفیت، تحت فشار بالا ساخته می شوند و همین ویژگی آنها را غیر متخلخل، بهداشتی و مقاوم در برابر حرارت، لکه و خراش می کند. برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا سینک گرانیتی انتخاب خوبی برای آشپزخانه شما است یا خیر، مزایا و معایب سینک گرانیتی زیر را در نظر داشته باشید.

مزایای سینک گرانیتی:

1. دوام و ماندگاری بالا

2.ظاهری یکدست و یکنواخت

3. تنوع در اندازه، سبک و شکل

4. غیر متخلخل، بهداشتی و مقاوم در برابر حرارت

5. تمیز کردن آسان (بدون نیاز به مواد شیمیایی)

6. ضدخط و خش و ضدلک بودن سینک گرانیتی ظرفشویی


معایب سینک گرانیتی

1. بسیار بزرگ، حجیم و سنگین

2. احتمال ترک خوردگی

3. احتمال تغییر رنگ

4. نصب دشوار شیرآلات

5. سختی شدید و آسیب به ظروف

6. قیمت بالا

7. تعمیر و نگهداری همیشگی


دوام و مقاومت بسیار زیاد سینک های گرانیتی در برابر ضربه و حرارت، یکی از دلایل بسیار مهمی است که استقبال بالای مصرف‌کنندگان از این سینک‌ها را به دنبال داشته و آن‌ها را به یکی از پرفروش‌ترین سینک های آشپزخانه در چند سال اخیر تبدیل کرده است. آنها ظاهری بسیار زیبا دارند که با بیشتر دیزاین‌ها و چیدمان‌های داخلی هماهنگی و تناسب دارند. با این حال معایبی نیز مانند قیمت بالا و احتمال تغییر رنگ و ترک خوردگی نیز دارند. اگر برای خرید هنوز تردید دارید بهتر است انتظارات ونیاز خود را در اولویت قرار بدهید و با توجه به مزایا و معایب ذکر شده و بررسی آنها یک تصمیم و هوشمندانه و رضایت بخش داشته باشید.


ممنون که در این مقاله همراه ما بودید!​

مقالات مشابه

5 راز که آشپزخانه تان را جذاب می کند !

آشپزخانه در بین قسمت های مختلف یک خانه برای خانم ها مهم ترین قسمت خانه است زیرا کدبانوی خانه زمان زیادی از وقتش را در آنجا می گذراند و دلش می خواهد برای چیدمان آن و خرید وسیله برای دکوراسیون آن سنگ تمام بگذارد.خرید وسیله ی مناسب برای آشپزخانه و چیدمان آن اهمیت ویژه ای در ایجاد یک دکوراسیون منحصربفرد و جذاب دارد و هر کسی با توجه به سلیقه شخصی خودش می تواند تم خاص خودش را داشته باشد.از نکات ریزی که باعث جذاب تر شدن یک آشپزخانه می شود می توان به :استفاده از اکسسوریاستفاده ار شید یا رومن شیداستفاده از گل و گیاهاستفاده از فرش های ساده و کم نقش و طرحاستفاده از ارگانیزر یا تقسیم کننده هاشما از کدام نکته استفاده می کنید ؟!

یکشنبه 19 فروردین 1403

آشپزخانه

پات فیلر چیست ؟

شیر آب پرکننده یا پات فیلر که به شیر کتری هم معروف است، یک شیر آب آشپزخانه جداگانه می‌باشد که در نزدیکی اجاق گاز یا در همان محدوده نصب شده است. این شیر بر روی بازوی بلند و مفصلی کشیده می‌شود. از شیر می‌توان برای پر کردن قابلمه‌ها با آب بطور مستقیم روی اجاق گاز استفاده کرد و در صورت عدم استفاده، مفصل فلزی بلند را کنار گذاشت. این شیرهای چرخان، شیرهای آب سردی هستند که شما را از حمل قابلمه‌های سنگین پر از آب از روی سینک ظرفشویی به اجاق گاز نجات می‌دهند. توجه داشته باشید اگر اجاق گاز نزدیک سینک ظرفشویی باشد پات فیلر روی خود سینک نصب می‌شود.مزایای شیر پات فیلر۱-پات فیلر به شما این امکان را می‌دهد تا از آشپزخانه خود نهایت استفاده را ببرید و در استفاده از فضا صرفه جویی کنید.۲-داشتن شیر آب بالای اجاق گاز یا آن محدوده بسیار راحت است و کار شما را راحت‌تر می‌کند. ۳-یک قابلمه آب تقریبا 3 تا 4 کیلوگرم وزن دارد. هنگامی که مجبور هستید قابلمه‌های پر آب را در سراسر آشپزخانه و از سینک ظرفشویی تا اجاق گاز حمل کنید، این وزن بسیار افزایش می‎‌یابد. در نتیجه یک شیر آب در محدوده به شما کمک می‌کند از این فشار سنگین قابلمه جلوگیری کنید۴-از آنجا که این شیرها به شما اجازه می‌دهند ظرف‌ها و قابلمه‌ها را درست در اجاق گاز پر کنید، این امر باعث می‌شود سینک ظرفشویی شما برای آماده سازی و تمیز کردن غذا باز بماند. علاوه بر این، احتمال ریختن نشتی را که ممکن است هنگام حمل قابلمه از سینک به اجاق گاز اتفاق بیفتد، کاهش می‌دهد.در استفاده از پات فیلر به موارد زیر توجه کنید:به جای اینکه شیر پات فیلر را دقیقا بالای سطح پخت قرار دهیم، بهتر است در سمت راست یا چپ آن نصب کنیم زیرا در صورت قرار گرفتن بالای قابلمه‌ها، شیر آب گرم و حتی داغ می‌شود. پس، از آنجایی که پات فیلر دارای یک مفصل بلند است می‌توان از آن برای پر کردن قابلمه بدون نیاز به عبور از روی اجاق گاز استفاده کرد. نوع باز و بسته شدن شیر به انتخاب شخصی بستگی دارد اما استفاده از شیر‌های اهرمی آسان‌تر است.

سه‌شنبه 15 اسفند 1402

شیر آب پرکننده یا پات فیلر که به شیر کتری هم معروف است، یک شیر آب آشپزخانه جداگانه می‌باشد که در نزدیکی اجاق گاز یا در همان محدوده نصب شده است.
سوالات متداولتماس بامافرم درخواست