noor design logo
مشـــاوره - طــــراحی داخــــلی
X

5 راز که آشپزخانه تان را جذاب می کند !

یکشنبه 19 فروردین 1403
آشپزخانه

5 راز که آشپزخانه تان را جذاب می کند !

backdrop image

آشپزخانه در بین قسمت های مختلف یک خانه برای خانم ها مهم ترین قسمت خانه است زیرا کدبانوی خانه زمان زیادی از وقتش را در آنجا می گذراند و دلش می خواهد برای چیدمان آن و خرید وسیله برای دکوراسیون آن سنگ تمام بگذارد.

خرید وسیله ی مناسب برای آشپزخانه و چیدمان آن اهمیت ویژه ای در ایجاد یک دکوراسیون منحصربفرد و جذاب دارد و هر کسی با توجه به سلیقه شخصی خودش می تواند تم خاص خودش را داشته باشد.

از نکات ریزی که باعث جذاب تر شدن یک آشپزخانه می شود می توان به :

استفاده از اکسسوری

استفاده ار شید یا رومن شید

استفاده از گل و گیاه

استفاده از فرش های ساده و کم نقش و طرح

استفاده از ارگانیزر یا تقسیم کننده ها


شما از کدام نکته استفاده می کنید ؟!

مقالات مشابه

پات فیلر چیست ؟

شیر آب پرکننده یا پات فیلر که به شیر کتری هم معروف است، یک شیر آب آشپزخانه جداگانه می‌باشد که در نزدیکی اجاق گاز یا در همان محدوده نصب شده است. این شیر بر روی بازوی بلند و مفصلی کشیده می‌شود. از شیر می‌توان برای پر کردن قابلمه‌ها با آب بطور مستقیم روی اجاق گاز استفاده کرد و در صورت عدم استفاده، مفصل فلزی بلند را کنار گذاشت. این شیرهای چرخان، شیرهای آب سردی هستند که شما را از حمل قابلمه‌های سنگین پر از آب از روی سینک ظرفشویی به اجاق گاز نجات می‌دهند. توجه داشته باشید اگر اجاق گاز نزدیک سینک ظرفشویی باشد پات فیلر روی خود سینک نصب می‌شود.مزایای شیر پات فیلر۱-پات فیلر به شما این امکان را می‌دهد تا از آشپزخانه خود نهایت استفاده را ببرید و در استفاده از فضا صرفه جویی کنید.۲-داشتن شیر آب بالای اجاق گاز یا آن محدوده بسیار راحت است و کار شما را راحت‌تر می‌کند. ۳-یک قابلمه آب تقریبا 3 تا 4 کیلوگرم وزن دارد. هنگامی که مجبور هستید قابلمه‌های پر آب را در سراسر آشپزخانه و از سینک ظرفشویی تا اجاق گاز حمل کنید، این وزن بسیار افزایش می‎‌یابد. در نتیجه یک شیر آب در محدوده به شما کمک می‌کند از این فشار سنگین قابلمه جلوگیری کنید۴-از آنجا که این شیرها به شما اجازه می‌دهند ظرف‌ها و قابلمه‌ها را درست در اجاق گاز پر کنید، این امر باعث می‌شود سینک ظرفشویی شما برای آماده سازی و تمیز کردن غذا باز بماند. علاوه بر این، احتمال ریختن نشتی را که ممکن است هنگام حمل قابلمه از سینک به اجاق گاز اتفاق بیفتد، کاهش می‌دهد.در استفاده از پات فیلر به موارد زیر توجه کنید:به جای اینکه شیر پات فیلر را دقیقا بالای سطح پخت قرار دهیم، بهتر است در سمت راست یا چپ آن نصب کنیم زیرا در صورت قرار گرفتن بالای قابلمه‌ها، شیر آب گرم و حتی داغ می‌شود. پس، از آنجایی که پات فیلر دارای یک مفصل بلند است می‌توان از آن برای پر کردن قابلمه بدون نیاز به عبور از روی اجاق گاز استفاده کرد. نوع باز و بسته شدن شیر به انتخاب شخصی بستگی دارد اما استفاده از شیر‌های اهرمی آسان‌تر است.

سه‌شنبه 15 اسفند 1402

شیر آب پرکننده یا پات فیلر که به شیر کتری هم معروف است، یک شیر آب آشپزخانه جداگانه می‌باشد که در نزدیکی اجاق گاز یا در همان محدوده نصب شده است.

لوازم آشپزخانه سفید یا سیلور؟

هر دو رنگ سفید و سیلور از رنگ های محبوب برای لوازم آشپزخانه هستند و می توانند ظاهری شیک و مدرن به آشپزخانه شما ببخشند. در نهایت، انتخاب بین لوازم سفید و سیلور یک موضوع ترجیحی و سبک شخصی است.وسایل سفید رنگ بیشتر با کابینت و دیگر دکورهای آشپزخانه ترکیب می شوند.آنها می توانند یک آشپزخانه کوچک را روشن تر و جادارتر نشان دهند.از طرفی ، لوازم سیلور می توانند ظرافت را به آشپزخانه اضافه کنند. همچنین نسبت به وسایل سفید رنگ مقاوم‌تر در برابر اثر انگشت هستند و تمیز کردن آن‌ها راحت‌تر است.بنابراین به مزایا و معایب هر کدام میپردازیم :مزایای استفاده از وسایل آشپزخانه سفید:​ کلاسیک و بی انتها لوازم آشپزخانه سفید از نظر ظاهری کلاسیک و بی انتها هستند، به این معنی که می توانند تقریباً با هر طرح طراحی آشپزخانه هماهنگ شوند. تمیز کردن آسانتمیز کردن و نگهداری وسایل سفید آسان است زیرا کثیفی، لک را کمتر از سایر روکش ها نشان می دهند. ارزان ترلوازم خانگی سفید نسبت به لوازمی که با رنگ های دیگر مانند سیلور یا مشکی هستند، قیمت کمتری دارند. به راحتی خط و خش را نشان نمی دهدوسایل سفید به دلیل رنگ روشنشان به راحتی خراش و فرورفتگی را نشان نمی دهند.معایب وسایل آشپزخانه سفید:می توانند قدیمی به نظر برسنددر حالی که لوازم خانگی سفید بی انتها هستند، در مقایسه با لوازم خانگی براق و مدرن از جنس استنلس استیل یا مشکی می توانند در طرح های خاص طراحی آشپزخانه قدیمی به نظر برسند.گزینه های تطبیق محدود سفید ممکن است گزینه رنگ مناسبی برای کسانی نباشد که به دنبال تطبیق وسایل آشپزخانه خود با رنگ های دیگر مانند مشکی مات یا مسی برس خورده هستند.می تواند در طول زمان زرد شودرنگ سفید لوازم خانگی ممکن است در طول زمان زرد شود و آنها را کثیف و کهنه به نظر برساند. کمتر مد روزلوازم خانگی سفید ممکن است به اندازه سایر روکش ها مد روز نباشند برای کسانی که می خواهند با آخرین روند طراحی در آشپزخانه خود به روز بمانند.مزایا و معایب لوازم آشپزخانه سیلورزیبایی شناسیلوازم سیلور می توانند ظاهری مدرن و شیک به آشپزخانه ببخشند، به خصوص زمانی که با دیگر رنگ های های فولادی ضد زنگ یا کروم ترکیب شوند.دواموسایل سیلور معمولاً از فولاد ضد زنگ ساخته می شوند که به دلیل استحکام و دوام آن مشهور است. این بدان معنی است که آنها با گذشت زمان کمتر خراشیده می شوند، تراشه می کنند یا محو می شوند.تمیز کردن آسانسطوح سیلور عموماً تمیز و نگهداری می شوند و برای حفظ براق و صیقلی به تلاش کمتری نیاز دارند.ارزش فروش مجددخانه هایی با لوازم سیلور ممکن است ارزش فروش مجدد بیشتری نسبت به خانه های بدون آنها داشته باشند، زیرا در آشپزخانه های مدرن به عنوان یک ویژگی مطلوب در نظر گرفته می شوند.​معایب لوازم آشپزخانه سیلورهزینهوسایل سیلور اغلب گرانتر از وسایل ساخته شده از مواد دیگر هستند، که ممکن است برای افرادی که بودجه کمی دارند یک نقطه ضعف باشد.اثر انگشت و لکهسطوح سیلور به دلیل نشان دادن اثر انگشت و لک بدنام هستند، که می تواند به سختی از بین برود و آنها را کثیف و غیر جذاب نشان دهد.تعمیر و نگهداریدر حالی که تمیز کردن سیلور به طور کلی آسان است، ممکن است برای حفظ درخشش و ظاهر صیقلی خود به تمیز کردن مکرر بیشتری نسبت به سطوح دیگر نیاز داشته باشد.سازگاریلوازم سیلور ممکن است به خوبی با دیگر طرح های رنگی آشپزخانه ترکیب نشوند، که می تواند انعطاف پذیری طراحی را در برخی آشپزخانه ها محدود کند.​ممنون که در این مقاله همراه ما بودید!​

دوشنبه 13 آذر 1402

لوازم آشپزخانه سفید یا سیلور
سوالات متداولتماس بامافرم درخواست